Week1:'Je zit niet naast elkaar, maar tegen elkaar - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Lisa - WaarBenJij.nu Week1:'Je zit niet naast elkaar, maar tegen elkaar - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Lisa - WaarBenJij.nu

Week1:'Je zit niet naast elkaar, maar tegen elkaar

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 Februari 2013 | Namibië, Walvisbaai

Na iedereen gedag te hebben gezegd en in het vliegtuig te zijn gestapt wordt de lange reis pas echt realiteit. Het voelde even heel eenzaam . Bijna alles waar ik van hou in mijn leven zie ik kleiner worden door het raampje van het vliegtuig terwijl we opstijgen. En niet voor eventjes, maar voor bijna 4 maanden lang een heel ander leven.
De reis is lang, maar door je de erop in te stellen , de 2 overstappen en de adrenaline om de goede gate te vinden viel het me mee. Alles liep soepeltjes tot op het allerlaatste moment waar ik mijn koffer moest krijgen. Geen blauwe koffer met regenboogkleurige band. Maar te weten dat Rosa, Tristan, Vindimba en Nina aan de andere kant van de deur staat deed me niet lang bij deze tegenvaller stil staan.
Na 2,5 jaar weer je zus kunnen omhelzen niet met duizenden kilometers ertussen haar stem kunnen horen is heel bijzonder. Ook Tristan was heel enthousiast en bleef maar lachen haha.
Aan Rosa en mijn arm kleur is goed te zien dat het bij haar hartje zomer is er in Nederland pas nog een deken van sneeuw lag. Voor Rosa is het lekker koel in Windhoek met 35 graden in vergelijking tot het nog warmere Rundu.
Na eventjes bij Nina en Ramon op bezoek te zijn geweest reden we naar ons slaapadres voor de nacht. Een heel gastvrije br. en zr., Jona en Hilde, met een zoontje van 1,5 jaar. Ook woonden er nog een aantal familieleden in het huisje met 4 kamers. Ik moet nog erg wennen aan het Afrikaans engels, en de anders uitgesproken woorden waren soms echt komisch. Zegt een broertje ‘we also have a internetcave’, inplaats van ‘internetcafe’ hahah. Het was een gezellige avond met barbecue. En de 1,5 jarige ‘Alfa’ rondloopt met een kippenpoot alsof het een lollie is en je goedbedoeld een likje wilt geven.
Het leven begint vroeg in Namibie, en Hilde en Ramon werken beiden, dus echt uitrusten na de lange vlucht was niet het geval. Vandaag gingen we in Windhoek mijn studentenvisum aanvraag inlveren bij’the moinistery of homeaffairs’.Helaas was het bijna 3 uur wachten in de lange rij. Toen we eindelijk aan de beurt waren, werden we geholpen door iemand die niet wist wat ze er mee moest doen, dus vroeg of we naar het andere loket wilden gaan. Dus wij weer in de rij staan, maar gelukkig niet zo lang meer. Windhoek is een leuke stad en mooie stukjes park. Echt een beetje vakantiegevoel krijg je daar.
In de middag afscheid genomen van Hilde en Alvo en gingen we naar Walvisbaai. In een busje ter grootte van een bestelbusje met 12 personen. Er wordt gewacht tot het hele busje volzit en dan pas vertrekken we. Je zit niet naast elkaar, maar tegen elkaar. Een reis van meer dan 5 uur, gaf wel de kans om het uitgestrekte land van Namibie te zien. Tijdens de reis van +/- 300 km passeerden maar een paar dorpjes of plekken met een teken van leven.
Bij Damaris en Benjamin aangekomen heerlijk gegeten. Ben echt heel moe van alle indrukken en het reizen. Het is hier lekker fris met wind van zee, dus kan straks heerlijk slapen.

ps. mijn koffer is nog niet aangekomen, die komt hopelijk morgen. Foto’s kan ik later uploaden;)




  • 08 Februari 2013 - 06:35

    Woud:

    Hi Lisa, goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Alleen echt balen van je koffer. Ik hoop dat ze die snel nabezorgen, anders zal je in Rosa's kleren moeten lopen xD.

  • 08 Februari 2013 - 07:17

    Lisa :

    Heej Woud! Bedankt voor je reactie:)
    haha nou het scheelt dat we bijna dezelfde maat hebben en bijna al rosa's kleren van ons zijn geweest haha
    nee gelukkig had ik een extra setje kleren in me handbagage en bestaat er de mogelijkheid tot handwassen;)
    groetjes en kusjes aan Micah en Michelca!


  • 08 Februari 2013 - 07:19

    Mariëtta:

    Hey Lisa, fijn dat de reis goed is gegaan. Hopelijk komt je ko
    ffer echt snel. Veel plezier met Rosa, Vindimba en Tristan. En bij Damaris en Benjamin. Ga je ook met de mola mola dolphin cruise :) Naar Dune 7 en naar Swakopmund :D Het is leuk om je verskag te lezen. XXX Mariëtta

  • 08 Februari 2013 - 07:26

    Lisa :

    Hoi Mariet!
    Bedankt voor je berichtje:)
    Ik hoop het ook want begin nu wel m'n krullenmouse en hairrepair nodig te hebben haha
    en vaseline als make-up remover is ook niet alles:P
    maar we gaan niet de dolpin cruise met bootje doen, maar met een kajak!
    en gaan idd ook naar Dune 7 en Swakopmund als het goed is(:
    Werkse nog en fijn weekend!

  • 08 Februari 2013 - 10:07

    Lieneke :

    Hi Lisa,
    Fijn dat je goed aangekomen bent. Wachten voor loketten brengt je meteen in de stemming, geduld hebben en met elkaar contact maken, welkom in Afrika...
    Hopelijk heb je inmiddels je koffer terug... Groeten aan Rosa en wat heerlijk om al je geliefden weer te zien, en te voelen ...
    groetjes van Lieneke

  • 09 Februari 2013 - 18:06

    Michelca:

    Hoi lisa,
    Ben blij dat je reis goed is gegaan jammer van je koffer.
    Ik hoop dat je em weer terug hebt handwas is ook niet alles
    Vraag maar aan woud hihi......curaçao ervaring
    Mariet komt net binnen ze blijft eten het eerste wat ze zegt heb je nog spierpijn.
    Oh nee he ben weer de sjaak.....
    Hier ligt weer sneeuw daar zijn we weer blijkt mee.
    He lis daar heb jij geen last van. Hoe gaat het met rosa en Vindimba.
    Mariet laat straks nog wat foto,s zien van facebook.
    Ik vind het leuk om je reisverslag te lezen.
    Groetjes aan iedereen dikke kus van mij.



  • 10 Februari 2013 - 06:46

    Lisa :

    Dag Lieneke!
    Bedankt voor u reactie, ik heb inmiddels mijn koffer weer gelukkig:)
    Ik hou u op de hoogte!

    groetjes Lisa

  • 10 Februari 2013 - 06:51

    Lisa :

    Heej Michel,
    Bedankt voor je berichtje:)
    haha heb je lekker gexbox-knect? Als je geen spierpijn had dan heb je het waarschijnlijk nu wel haha
    Met rosa en vindimba gaat het goed, voor hun is het deze week ook echt vakantie na 2 jaar uit Rundu te zijn, dus zijn allemaal heerlijk aan het genieten hier in walvisbaai :)

    Groetjes,
    En kusjes aan Micah:)
    xxX

  • 11 Februari 2013 - 13:22

    Jasmijn:

    Hee Lisa!

    Leuk om je verhalen zo te volgen.
    Gelukkig ben je goed aangekomen. Wanneer ga je nou echt beginnen met stage daar?
    Heel veel plezier alvast!
    Liefs,
    Jasmijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 14470

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 26 Mei 2013

Namibië

Landen bezocht: