Nog 1 nachtje slapen! - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Lisa - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje slapen! - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Lisa - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje slapen!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Februari 2013 | Nederland, Hillegom

Nog druk bezig met de laatste dingen inpakken en stoeien met het maximum gewicht van 23 kilo bagage. Maar morgen gaat het dan echt beginnen, de reis naar Namibië waar ik bijna 4 maanden zal blijven.
Ik zal dan bij mijn zus (rosa), zwager (vindimba) en neefje (tristan) wonen in Rundu. Mijn zus woont hier al 8 jaar en we zien er erg naar uit elkaar weer te zien na 2,5 jaar!
Ik vlieg morgen van Amsterdam naar Windhoek. Ik moet 2 keer overstappen, 1 keer in London en de andere overstap is in Kaapstad. Een reis van bijna 20 uur in m'n eentje is toch wel heel spannend.
Woensdag wordt ik in Windhoek opgewacht door Rosa, Vindimba en Tristan. Ook komt een Nederlandse zuster (Nina) die windhoek woont, waar mijn zus goed bevriend mee is. Daar kunnen we bijkomen van de reis en overnachten.
Donderdag reizen we dan naar Walvisbaai (kust van Namibie). Hier woont ook een Nederlandse zuster (Damaris) die met een lokale br is getrouwd. Walvisbaai ligt +/- 300 km van Windhoek. Hier blijven we een paar dagen, Damaris is goed bevriend met Rosa en we gaan mooie dingen zien aan de kust.
Vanuit Walvisbaai reizen we dan naar de woonplaats van me zus, Rundu. Dit is een afstand van bijna 900 km.. in een busje.. een vol busje.. zonder airco..35 graden.. ja daar zie ik nog even tegenop. Maar we maken waarschijnlijk een tussenstop na 500 km en blijven dan overnachten bij een studie van me zus die pas is verhuisd.
In Rundu zal ik nog een dag of 2 bijkomen en dan bij het ziekenhuis langs waar ik ga stage lopen, als onderdeel van de opleiding verpleegkunde . Ik ga een periode van 13 weken stage lopen, waarbij ik een aantal opdrachten moet maken die school beoordeeld. Het doel van de stage is de gezondheidszorg eens van een andere kant beleven en mij te ontwikkelen tot een 'intercultureel sensitieve verpleegkundige'. Met andere woorden een andere cultuur onderzoeken en zorg kunnen verlenen aan mensen met misschien hele andere ideeën over gezondheid.

Nou hopelijk wordt het geen stilte van 110 dagen, maar ik zal mijn best doen jullie op de hoogte te houden!

Groetjes,
Lisa


  • 04 Februari 2013 - 21:37

    Sebastiaan:

    Heel veel plezier gewenst in Namibië. Vond het zelf een super mooi land. Weet zeker dat je het mega naar je zin gaat krijgen. Ik ga je reisverslag met veel belangstelling lezen & volgen. Tot over een paar maanden. Ciao amiga

  • 05 Februari 2013 - 13:56

    Lisa :

    Bedankt Sebastiaan!
    Aan jou ervaringen in Namibie te horen ga ik het heel leuk krijgen, en veel leuke dingen zien!
    Tot ziens! Groetjes Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 14477

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 26 Mei 2013

Namibië

Landen bezocht: